لوله از مواد مختلفی مانند فلز یا پلاستیک با فرآیندهای مختلفی به لوله پلیکا رفسنجان تولید می شوند مانند جوشکاری یا ریخته گری تولید می شود. لوله برای مدت طولانی برای ابعاد و بر اساس نوع صنعت استاندارد شده است.

لوله برای ساخت و ساز مسکونی تحت کدهای متفاوتی نسبت به لوله های مورد استفاده در نیروگاه ها یا کارخانه های شیمیایی قرار می گیرد، جایی که مواد ممکن است در معرض سیالات فرآیندی با فشار بالا قرار گیرند.

طراحی لوله‌کشی به خودی خود یک تخصص مهندسی است که جنبه‌های بسیاری از مهندسی مکانیک از فرآیندهای جوشکاری گرفته تا کنترل خوردگی، از اندازه‌گیری افت فشار تا رسیدگی به بارگذاری لرزه‌ای را در بر می‌گیرد.

با در نظر گرفتن این موضوع، این مقاله یک مرور کلی را به عنوان نقطه شروع برای هر کسی که نیاز به درک یا خرید لوله دارد، ارائه می دهد.

جدا از اولین خطوط لوله ساخته شده از چوب، بتن و غیره، لوله های چدنی احتمالاً طولانی ترین سابقه کار را در میان انواع دیگر دارد.

با بسیاری از مایل ها مواد مدفون در زیر زمین، انتقال آب، گاز، فاضلاب و غیره. امروزه بیشتر توسط یک فرآیند گریز از مرکز تولید می شود که به موجب آن فلز مذاب به یک پوسته در حال چرخش وارد می شود.

عمل گریز از مرکز، مایع را به بیرون در برابر داخل پوسته مجبور می کند و یک دیواره لوله بدون درز ایجاد می کند. فرآیند مشابهی برای ساخت لوله چدن داکتیل استفاده می شود.

محصولی که به دلیل استحکام بالاتر، در بسیاری از کاربردها جایگزین چدن شده است. (در واقع، چدن داکتیل از نظر فنی هنوز چدن است.

زمانی که مشخصاتی نیاز به چدن دارد، معمولاً به معنای آهن خاکستری پذیرفته می شود.) لوله چدنی معمولاً با انتهای زنگوله و انتهای اسپیگوت ساخته می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *