پیدایش عنصر جیوه در ذخایر زغال سنگ

جیوه یک عنصر شیمیایی طبیعی است لباس کردی زنانه سنندج که در سنگ های پوسته زمین، از جمله در ذخایر زغال سنگ یافت می شود. در جدول تناوبی، نماد “Hg” و عدد اتمی آن 80 است. به چندین شکل وجود دارد:

جیوه عنصری یا فلزی یک فلز براق و سفید نقره‌ای است که از لحاظ تاریخی به عنوان نقره زنده شناخته می‌شود و در دمای اتاق مایع است.

از آن در دماسنج های قدیمی، لامپ های فلورسنت و برخی کلیدهای برق استفاده می شود.

وقتی جیوه رها می‌شود، به قطرات کوچک‌تری تبدیل می‌شود آب نخود برای سرفه که می‌توانند از شکاف‌های کوچک عبور کنند یا به شدت به مواد خاصی بچسبند.

در دمای اتاق، جیوه عنصری در معرض می تواند تبخیر شود و به بخار سمی نامرئی و بی بو تبدیل شود. اگر حرارت داده شود، گازی بی رنگ و بی بو است.

جیوه

در مورد نحوه مواجهه افراد با جیوه عنصری و اثرات نامطلوب سلامتی که قرار گرفتن در معرض جیوه عنصری می تواند ایجاد کند، بیاموزید.

جیوه عنصری عنصری است که با ماده دیگری واکنش نشان نداده است. محل قرار گرفتن جیوه در چرخ خیاطی قدیمی هنگامی که جیوه با ماده دیگری واکنش می دهد، ترکیبی مانند نمک های جیوه معدنی یا متیل جیوه را تشکیل می دهد.

جیوه غیر آلی
جیوه در شکل معدنی خود به وفور در محیط وجود دارد، عکس اتو جیوه دار عمدتاً به عنوان مواد معدنی سینابار و متاسینابار و به عنوان ناخالصی در سایر مواد معدنی.

  • منابع:
    1. Basic Information about Mercury
  • تبلیغات: 
    1. آیا میدانستید برنج ماتا مانند طلا محسوب میشود!
    2. استفاده از ترکیب رنگ ها در روانشناسی
    3. آشنایی با خواص و ویژگیهای خرما دیری و خرما صفوی
    4. با یک چشم بهم زدن موفقیت را مزه کنید!