سیر و درمان بواسیر خار پاشنه

یک عده به سیر و درمان بواسیر اعتقاد دارند که بیماران سیر را حبه کرده و داخل کانال مقعدی قرار دهند این کار اصلا توصیه نمی شود زیرا شواهد بالینی کافی در مورد صحت و سقم این موضوع وجود ندارد. پس ما هم نمی توانیم دقیقا به آن استناد کنیم. بعضی ها هم معتقدند که آب سیر را گرفته و بوسیله پانسمان داخل زخم مقعد برای درمان قرار دهید .این کار هم 100%غلط و اشتباه است زیرا تندی سیر باعث ایجاد درد و سوزش زیادی در ناحیه نشیمنگاه بیماران می شود که دردی غیر قابل تحمل ایجاد می کند. لازم است بدانید که اگر شما مبتلا به یکی از انواع بواسیر یا شقاق هستید. نمی توان با مصرف چند حبه سیر در طی روز نشانه های این بیماری را کنترل کرد یا به صورت قطعی بر درد سوزش یا خارش غلبه کرد.

بیشتر بخوانید: قیمت عمده سیر صادراتی

سیر و درمان بواسیر خار پاشنه

سیر ترشی با سرکه سفید یا قرمز

سیر ترشی با سرکه سفید یا قرمز دستور تهیه سیر ترشی با سرکه سفید یا قرمز در مرحله اول برای تهیه سیر ترشی مجلسی ابتدا پوست روی سیرها را می گیریم و ساقه های آن را با چاقو می بریم و در کاسه ای بزرگ آب می ریزیم و سیرها را داخل آن قرار می دهیم و بعد از گذشت پنج دقیقه سیرها را در آبکش می ریزیم و آب روی آن ها می گیریم.

مرحله دوم در این مرحله اجازه می دهیم تا آب اضافه درون سیرها خارج شود و بعد در سینی سیرها را می چینیم.بهتر است اجازه بدهیم تا یک روز سیرها داخل سینی بمانند تا مطمئن شویم که کاملا خشک شده اند و رطوبتی در آن ها باقی نمانده است.

مرحله سوم توجه داشته باشید که رطوبت باعث کپک زدن سریع سیر ترشی می شود. در ادامه فلفل سبزها و شاخه های ترخون را نیز می شوییم و روی پارچه ای یا کنار سیرها قرار می دهیم تا آن ها نیز کاملا خشک شوند و رطوبت آنها گرفته شود.

مرحله چهارم در این مرحله شیشه ترشی را نیز می شوییم و کنار می گذاریم تا کاملا خشک شود و هیچ گونه رطوبتی نداشته باشد. سپس سیرهای خشک شده را داخل شیشه ترشی کم کم می ریزیم و لابه لای سیرها فلفل و ترخون ها را قرار می دهیم.

مرحله پنجم ریختن مواد ترشی را به ترتیب ادامه می دهیم تا شیشه کاملا پر شود و به اندازه یک بند انگشت روی آن خالی بماند، سپس کمی نمک به صورت پخش روی سیرها می ریزیم. در ادامه سرکه خرما را نیز روی سیرها می ریزیم.

مرحله ششم سرکه را باید در حدی اضافه کنیم که کاملا روی مواد با سرکه پوشیده شود. حالا درب شیشه را محکم می بندیم و در قابلمه ای که شیشه سیرترشی در داخل آن راحت قرار بگیرد آب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا زودتر آب به جوش بیاید.

مرحله هفتم سپس شیشه ترشی را برعکس می کنیم و داخل قابلمه آب در حال جوش می گذاریم تا به مدت ۱۰ دقیقه داخل آب جوش بماند و بعد شعله را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم تا شیشه تا زمان سرد شدن آب داخل قابلمه بماند.

مرحله هشتم بعد از خنک شدن آب شیشه ترشی را آرام از داخل قابلمه آب بیرون می آوریم و در جای خشک و خنک دور از نور مستقیم خورشید قرار می دهیم تا ترشی آماده شود. نکته مهم در مورد سیر ترشی این است که این ترشی هر چقدر بیشتر بماند بهتر می شود.

مرحله نهم البته می توانید سیر ترشی را زودتر نیز مصرف کنید که در این روش باید سرکه را بجوشانید و سیرها را به سرکه در حال جوش اضافه کنید تا بپزند و به خوبی نرم شود و بعد اجازه بدهید تا سیرها در دمای محیط خنک شوند.

طرز تهیه ترشی گل کلم خوشمزه و مجلسی با رنگ های متنوع طرز تهیه ترشی گل کلم خوشمزه و مجلسی با رنگ های متنوع ترشی گل کلم یکی از انواع ترشی های خوشمزه ایرانی است که در شهرهای مختلف کشور با مواد متنوعی تهیه می شود مرحله دهم سپس سیرها را به همراه سرکه خنک شده داخل شیشه بریزید. فلفل سبز و ترخون را نیز لابه لای سیرها به شیشه اضافه کنید و درب شیشه را محکم ببندید تا هوا داخل آن نفوذ نکند و ۳ روز بعد سیرترشی آماده مصرف است.

سیر ضد التهاب

سیر ضد التهاب سیر دارای ویژگی های ضد التهابی است و مطالعات بسیاری روی این ویژگی سیر انجام شده اند. سیر حاوی چهار ترکیب گوگردی مختلف است که می تواند به کاهش التهاب کمک کنند. این فایده می تواند شامل حال بیماری های خود ایمنی که در نتیجه واکنشی التهابی شکل می گیرند و همچنین آرتریت (التهاب مفصل) نیز شود. افزون بر تمام موارد ذکر شده در بالا، سیر منبع خوبی برای تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن مانند ویتامین C، ویتامین B6، منگنز، کلسیم، آهن، و پتاسیم است.

اگر قصد دارید از فواید سیر خام بهره‌مند شوید باید آن را به صورت تازه خریداری کنید. مهم‌ترین نکته هنگام خرید سیر این است که غلاف آن آسیب ندیده باشد. هنگامی که غلاف سیر را در دست خود نگه می دارید باید احساس سنگینی داشته باشید و وقتی آن را به آرامی بین انگشتان خود فشار می دهید باید محکم و سخت به نظر برسد و نه نرم و مرطوب. غلاف های نرم و چروکیده از قدرت مشابه با یک سیر تازه برخوردار نیستند.

در صورت نگهداری مناسب، سیر می تواند برای یک ماه و یا حتی بیشتر تازگی خود را حفظ کند. برای آن که سیر را تا حد ممکن تازه نگه دارید آن را در جای خنک (15 تا 18 درجه سانتیگراد) و دور از نور خورشید قرار دهید. اندکی رطوبت و گردش هوا برای تازه ماندن سیر خوب است اما زمانی که غلاف را باز می کنید توجه داشته باشید که حبه های آن تنها چند روز دوام می آورند.

درمان کیست تخمدان با سیر

درمان کیست تخمدان با سیر سیر منبع غنی از گلوسید، پروتئین، چربی، ویتامین ها، زینک، پتاسیم، فسفر، کلسیم، آهن، منیزیم و آنتی بیوتیک قوی و طبیعی آلیسین است که می تواند برای درمان کیست تخمدان با سیر موثر و مفید باشد. همان طور که بیان کردیم، یکی از عواملی که سبب بروز PCOS در بانوان می شود، اضافه وزن بالا است که با وجود خواص سیر برای تخمدان پلی کیستیک می توان روند پیشروی عارضه را تا حد بسیار کنترل کرد. استفاده از سیر به عنوان تغذیه سالم که توسط متخصص تغذیه در برنامه غذایی توصیه می شود، می تواند به کاهش وزن و یا حذف بافت های چربی کمک بسیار کند.

آنتی اکسیدان های موجود در سیر عامل موثری در تقلیل وزن به حساب می آیند و از همه مهمتر، ریسک ابتلا به سرطان اندومتر را در این گروه از بیماران کاهش می دهد. البته طبق نظر دکتر کوهدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی، بیمارانی که مایلند از طریق مصرف سیر علاوه بر درمان تخمدان پلی کیستیک برای کاهش وزن از مزیت های موجود در آن بهره مند شوند، بایستی تعادل را رعایت نموده و به مقدار معقول در برنامه غذایی خود از آن استفاده کنند.

درمان عفونت گوش با سیر

درمان عفونت گوش با سیر سیر دارای خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است. همچنین دارای خواص ضد التهابی و تسکین دهنده درد است. زمانی که سیر خورده می شود می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عفونت کمک کند. استفاده موضعی از سیر ممکن است به کاهش درد گوش کمک کند. یک مطالعه بر روی 103 کودکی که به دلیل عفونت گوش میانی گوش درد داشتند نشان داد که قطره‌ های گوش طبیعی حاوی سیر و سایر مواد گیاهی به اندازه قطره‌ های بدون نسخه (OTC) در کنترل درد گوش موثر هستند.

مطالعه دوم روی قطره‌ های گوش طبیعی که روی 171 کودک مبتلا به گوش درد انجام شد نشان داد که قطره‌ های گوش زمانی که به تنهایی استفاده می‌ شوند ممکن است برای درمان گوش درد کودکان موثرتر از قطره‌ های گوش بی‌ حس‌ کننده باشند. خوردن سیر به طور کلی می تواند به تقویت سیستم ایمنی شما کمک کند و این به شما کمک می کند با عفونت ها مبارزه کنید یا از آن جلوگیری کنید. سیر به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات گوش از جمله گوش درد، عفونت گوش و وزوز گوش استفاده شده است.

تکنیک های کنسرو خانگی را برای استریل کردن ظروف پخت و پز یا شیشه های که برای نگهداری استفاده می کنید در نظر بگیرید به خصوص اگر قصد دارید روغن استفاده نشده را نگهداری کنید. دستورالعمل وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) برای استریل کردن ظروف این است که شیشه ای را که می خواهید استریل کنید در یک قابلمه آب قرار دهید و حداقل 10 دقیقه آن را بجوشانید. برای درمان گوش درد یا وزوز گوش می توانید یک حبه سیر را در گوش قرار دهید.

این روش برای کودکان توصیه نمی شود. یک حبه سیر را پوست بگیرید و نوک یک سر آن را ببرید. حبه سیر را در گاز بپیچید و آن را در گوش قرار دهید تا انتهای بریده شده آن به سمت گوش باشد. حبه سیر نباید داخل مجرای گوش شما برود. یک دستمال گرم را روی گوش نگه دارید تا درد گوش برطرف شود. اگر گوش درد شما بدتر شد مصرف سیر را متوقف کنید و در مورد علائم خود با یک پزشک متخصص صحبت کنید.

سیر ضد پیری

سیر ضد پیری باز هم یک جزء اصلی دیگر در آشپزخانه! سیر به خاطر خواص موثر ضدباکتریایی و ضدویروسی اش معروف است. یک مطالعه ژاپنی دریافته که سیر در واقع، روند پیری در حیوانات را کند می‌ کند. اگر به عنوان یک محصول ضدپیری از سیر استفاده شود، پوست را صاف و بدون چروک نگه می ‌دارد. همچنین، از پوست در برابر جوش و آکنه کیستیک دردناک محافظت می ‌کند.

سیر برای ترک اعتیاد

سیر برای ترک اعتیاد سیر گیاهی سرشار از مواد مغذی مختلف همچون ویتامین های گروه B وC، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، آهن و فولیک اسید است. و مصرف آن در حفظ سلامتی می تواند بسیار مفید باشد. همچنین در درمان بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی عروقی، تومورهای سرطانی، مشکلات گوارشی و البته سیر برای ترک اعتیاد نیز موثر است. از دیرباز تا کنون از سیر بعنوان پاک کننده ی خون استفاده می شده است.

بعلاوه سیر، قدرت زیادی در مبارزه با چربی ها و کلسترول خون دارد و فشار خون را کاهش می دهد. از این رو به بیماران قلبی عروقی و یا افرادی که کلسترول یا فشار خون بالا دارند توصیه می شود سیر را در برنامه ی غذایی خود قرار دهند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد فشار خون بالا کلیک کنید. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، سیر ماده ای است که سرشار از انواع مواد مغذی مفید برای بدن است و به همین دلیل از آن در درمان بسیاری از مشکلات استفاده می شود. به عنوان مثال، ویتامین های گروه B به پاکسازی بهتر بدن از مواد مخدر و سم زدایی بدن کمک می کنند.

همچنین این گروه از ویتامین ها، انرژی بدن را افزایش داده، در تولید سلول های خونی نقش داشته، عملکرد دستگاه گوارش را بهبود بخشیده و کشش به سمت مواد مخدر را کاهش می دهند. سیر با دارا بودن مقدار زیادی از ویتامین های B1 و B2، می تواند برای افرادی که در حال سپری کردن روزهای سخت پس از ترک هستند، انتخاب مناسبی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه داروهای ترک اعتیاد کلیک کنید. ویتامین C موجود در سیر نیز نقش بسزایی در بدن ایفا می کند و از طریق اثر گذاری بر پایگاه های مغزی مرتبط با اعتیاد، به کنترل و کاهش علائم ناشی از ترک مواد موثر است.

همچنین با تقویت سیستم ایمنی بدن به مقابله با عوارض ترک اعتیاد همچون دردهای بدنی کمک میکند. از آنجایی که معتادان به مواد مخدر ممکن است به انواع اختلالات گوارشی همچون اسهال، ورم معده، سوءهاضمه و… مبتلا شوند، مصرف سیر می تواند به کاهش مشکلات گوارشی آنان کمک شایانی کند. سیر با دارا بودن خاصیت اشتها آوری، در رفع مشکل بی اشتهایی در این افراد نیز موثر است. سیر را می توان به صورت خام، به عنوان چاشنی در غذا، و یا به شکل ترشی مصرف نمود. خوردن سیر خام ناشتا، دارای خواص زیادی است.

خوردن سیر با معده ی خالی، سبب جذب بیشتر مواد مغذی ارزشمند موجود در آن می شود. مصرف سیر به صورت ناشتا در حکم یک آنتی بیوتیک است که به مبارزه با باکتری های بدن می رود. سیر برای ترک اعتیاد، بسیار مفید است، زیرا باعث دفع سموم از بدن و پاکسازی معده می شود که از دیگر مزایای مصرف آن است و برای افراد در حال ترک اعتیاد، یک ویژگی فوق العاده است.

سیر شمال

سیر شمال سیر چیده شده از مزارع این محصول در شمال کشور به صورت تازه و سبز با قیمتی رقابتی در مراکز خرید اینترنتی و یا حقیقی به فروش می رسد.

آب و هوای مطبوع شمال کشور امکان کاشت انواع محصولات کشاورزی را در آن منطقه میسر نموده است و بخشی اعظمی از ساکنان آن مناطق به امر کشاورزی می پردازند. اصلی ترین محصول که به طعم و بوی خاصی مشهور می باشد برنج این منطقه می باشد که طرفداران فراوانی در سراسر کشور دارد.

محصول دیگری که در این مناطق کشت و پرورش داده می شود سیر است که همچون برنجش دارای طعم و خواص مفید فراوانی می باشد.

سیر برداشت شده از این مناطق به نسبت سایر محصولات دارای کیفیت بسیار بالایی می باشد که همین امر موجب فروش بالای سیر شمال شده است.