سیر برای لاغری شکم سفتی کمر

از گذشته تا به امروز سیر در کشور ایران و بسیاری از کشورهای آسیایی جایگاه ویژه ای داشته است و از آن به عنوان چاشنی در تهیه بسیاری از غذاها استفاده می شده است، همچنین دارای خواص درمانی بوده از جمله سیر برای لاغری مفید است؛ افراد بسیاری هستند که سیر را با هدف لاغر شدن شکم و سفتی کمر مصرف می کنند.

بیشتر بخوانید: قیمت عمده سیر صادراتی

سیر برای لاغری شکم سفتی کمر

چرا سیر ترشی سبز میشود

چرا سیر ترشی سبز میشود

هنگامی که افراد اقدام به تهیه سیر ترشی می کنند مشاهده می کنند که بعد از مدتی سیر ترشی به رنگ سبز درآمده است و این سوال در ذهن آنها تداعی می‌شود که چرا سیر ترشی سبز شده است جواب این سوال بسیار ساده است و در ادامه توضیح داده می شود.

سیر ترشی هم، مانند بسیاری از ترشیهای دیگر با افزودن سرکه به ترشی تبدیل می شود که هر چه مدت زمان نگهداری آن بیشتر باشد سیر ترشی لعاب بیشتری گرفته و خوشمزه تر خواهد شد، لازم است گفته شود که برای تهیه ی سیر ترشی بهتر است از سیری استفاده شود که کاملاً خشک شده باشد.

پس از اضافه کردن سرکه به سیر، دیواره ی غشای سلولی سیر پاره شده و آمینواسیدهای موجود در سیر آزاد می شوند این آمینواسیدها با سولفورهای موجود در سرکه ترکیب شده و موجب آزاد شدن ماده ی دیگری در سیر ترشی خواهند شد که ایزوآلین نام دارد، آزاد شدن این ماده سبز شدن حبه های سیر را به دنبال دارد که به این فرآیند آنتوسیانین گفته می شود.

محققان دریافتند که رنگدانه های سبز رنگ از قبل در سیر موجود است و هنگامی که آمینواسیدها با ایزوآلین واکنش نشان می‌دهند مقدار این رنگدانه ها افزایش یافته و بر حبه های سیر نمایان می شوند.

ناگفته نماند که خوردن سیر ترشی سبز رنگ هیچ مشکلی ندارد و هیچگونه مسمومیتی را برای فرد ایجاد نمی کند، و مشاهده شده که پس از مدتی رنگ سبز سیر تغییر کرده و به حالت اول برمیگردد.

مقدار آنتوسیانین موجود در سیرها با هم متفاوت است و محققان علت این امر را کشت و پرورش سیر در خاکهای مختلف می دانند آنها معتقد هستند خاکی که در آن سیر کشت شده است، در مقدار آنتوسیانین موثر است و همین امر باعث شده که سیرهایی که مقدار آنتوسیانین آنها بیشتر است سرعت تغییر رنگ آنها بیشتر باشد.

یکی دیگر از دلایلی که موجب سبز شدن حبه های سیر می‌شود پختن سیر در قابلمه مسی است هنگامی که سیر در قابلمه ی مسی در حال پختن است سولفات موجود در دیواره های مس در داخل سرکه آزاد شده و موجب رنگ سبز آن می‌شود.

جوانه های سبز رنگی که در دانه های سیر دیده می شود با سبز شدن تدریجی سیر متفاوت است در واقع این جوانه ها را باید از سیر جدا کرد زیرا آنها سمی هستند و موجب مسمومیت می شوند.

برای اینکه از ایجاد رنگ سبز در سیر ترشی جلوگیری شود بهتر است هنگامی که سیر را در دبه می گذارید آن را جلوی نور خورشید قرار ندهید زیرا نور خورشید سبب تولید کلروفیل در حبه های سیر شده و نتیجه ی آن سبز شدن سیر ترشی است.

هنگام تهیه سیر ترشی بهتر است از نمکهای فاقد ید استفاده شود زیرا ید نیز از دسته موادی است که موجب تغییر رنگ سیر ترشی می‌شود.

نکته ی دیگری که وجود دارد این است که هرگز از سیرهای چینی برای تهیه ی سیر ترشی استفاده نکنید زیاد سیرهای چینی بی کیفیت بوده و موجب سبز رنگ شدن سیر ترشی خواهد شد، چینیها به خوردن سیرهای سبز رنگ علاقه دارند و آنها عمداً سیر ترشی را طوری تولید می کنند که رنگ آن سبز شود.

نکته: خوردن سیر ترشی سبز هیچ مشکلی برای سلامتی به وجود نمی آورد چه بسا بسیاری از کشورها اقدام به تولید سیرهای رنگی می کنند.

سیر ضد استرس

سیر ضد استرس

سیر از جمله مواد غذایی است که در طب اسلامی کاربرد زیادی دارد و به استفاده از آن بسیار سفارش شده است، در کتب بسیاری آمده است که سیر خاصیت ضد استرسی دارد و مصرف آن موجب حفظ آرامش در فرد می شود، به این صورت که بعد از مصرف سیر ترشح اسید معده که ناشی از عصبی شدن است کاهش یافته و موجب کم شدن استرس می شود.

خواص دیگر سیر:

  • اگر فرد به صورت ناشتا یک حبه سیر را مانند قرص استفاده کند دردهای معده ی او تسکین می یابند.
  • مصرف مداوم سیر موجب کاهش فشار خون می شود، وقتی که خون در رگها با نظم بیشتری جریان داشته باشد قلب نیز که وظیفه ی پمپاژ خون به اندامهای مختلف بدن را بر عهده دارد، بهتر انجام می دهد.
  • مصرف سیر به صورت ناشتا انگلها و میکروبهای موجود در معده و روده ها را از بین می برد و در واقع عمل سم زدایی را انجام می دهد‌.
  • برای داشتن موهای مقاوم مصرف سیر به هنگام ناشتا توصیه می شود این امر باعث می شود که خون در سر بهتر جریان یابد و در نتیجه موجب تقویت فولیکولهای مو می شود که از ریزش مو جلوگیری می کند.
  • وقتی سیر مصرف می شود کبد نیز از انواع سموم پاک شده و داشتن کبدی سالم موجب داشتن پوستی زیبا خواهد داشت.
  • محققان دریافتند که مصرف موجب جلوگیری از بروز انواع سرطانها در بدن شده و همچنین از افسردگی پیشگیری می کند.
  • در خرد کردن سنگ کلیه و مثانه بهترین درمان استفاده از سیر است.
  • سیر مانند یک دارو مجاری تنفسی و ریه ها را از عفونتها پاک میکند و موجب درمان تنگی نفس نیز می شود، به دلیل داشتن این خاصیت بهتری دارو برای افراد سیگاری است.

سیر خشک

سیر خشک

از جمله مواد غذایی که در بین ایرانیان مصرف زیادی دارد و در دسته سبزیجات قرار میگیرد سیر خشک است، این ماده غذایی که هم به عنوان چاشنی و هم به عنوان سیر ترشی از آن استفاده می شود از قدیم تا کنون به استفاده از آن بسیار سفارش شده است، سیر مانند یک آنتی بیوتیک قوی عمل می کند که بدن را در برابر بسیاری از بیماریها و عفونتها محفوظ نگه میدارد.

از سیر خشک می توان در تهیه بسیاری از غذاهای استفاده کرد در بین ایرانیان مردمان شمال کشور در مصرف سیر رتبه ی اول را دارند زیرا سیر باعث حذف بسیاری از مواد مضر از غذا می شود.

برای سفارش سیر خشک می توان آن را از این سایت سفارش داد، این فروشگاه اینترنتی از بزرگترین و معتبرترین سایتهای داخلی در زمینه‌ی فروش سیر خشک است، خرید این محصول به صورت عمده بهتر از خرید جزئی است زیرا سود بیشتری نصیب خریدار خواهد شد.