زن باردارای با خوردن پسته تازه کرمان رنگ چشمش فرزندش آبی شد

یکی از خواص پسته تازه کرمان تامین پروتئین های لازم برای بدن است.بنابراین می توان آن را در لیست پروتئین های گیاهی برای گیاهخواران قرار داد.

اکثر آجیل ها کالری بالایی دارند، اما پسته گزینه ای کم کالری نسبت به انواع دیگر است. در واقع می توان گفت پسته کم کالری ترین نوع آجیل است.

28 گرم پسته حاوی 159 کالری و همین مقدار آجیل حاوی 185 کالری است. این نشان می دهد که مغز کالری کمی دارد که برای افرادی که رژیم غذایی دارند گزینه بسیار خوبی است.

همچنین 20 درصد وزن پسته را پروتئین تشکیل می دهد. حتی بسیاری از اسیدهای آمینه ضروری بدن را تامین می کند. از آنجایی که اسیدهای آمینه ضروری در بدن ساخته نمی شود و باید از طریق غذا به بدن برسد.

فواید سلامتی مصرف پسته به دلیل وجود ریزمغذی ها بسیار زیاد است و در نتیجه رژیم غذایی نقش موثری در تنظیم عملکردهای حیاتی بدن دارد. توضیح کامل این سوال را می توانید در زیر بخوانید.

طبق تحقیقات انجام شده وجود آنتی اکسیدان های فراوان در این ماده غذایی در کاهش کلسترول خون و تنظیم فشار خون موثر است و سطح کلسترول بد یا LDL با مصرف این ماده غذایی کاهش یافته و برخلاف کلسترول خوب یا HDL افزایش می یابد.

بنابراین، اگر می خواهید رگ های خونی سالمی داشته باشید و به سلامت سیستم گردش خون خود کمک کنید، از مصرف این ماده غذایی ارزشمند غافل نشوید.

طبق یک مطالعه یک ماهه، مصرف 10 درصد از کالری روزانه پسته برای افرادی که کلسترول بد خون بالایی دارند، منجر به کاهش 9 درصدی کلسترول بد می شود.

یکی دیگر از خواص پسته بهبود عملکرد دستگاه گوارش است.فیبر فراوان موجود در این ماده از عملکرد باکتری های مفید روده پشتیبانی می کند.پس از تخمیر شدن با فیبر، باکتری های روده به اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تبدیل می شوند.