زنی با شیشه سکوریت قزوین که شمع های زیبا ساخت و با فروش آن میلیاردر شد

شیشه سکوریت که با نام‌های شیشه سکوریت قزوین مقاوم و شیشه ایمنی نیز شناخته می‌شود، ماده‌ای است با استحکام قابل توجهی بالاتر در مقایسه با شیشه آنیل شده سنتی استحکام بالاتر این نوع شیشه را می توان نسبت داد.

حرارت دادن شیشه باعث می شود که داخل آن در حالت کشش و سطح بیرونی در حالت فشرده قرار گیرد. به جای خرده‌هایی با لبه‌های تیز، شیشه سکوریت به دلیل این تنش‌های مکانیکی به قطعات دانه‌ای تبدیل می‌شود.

این امر باعث کاهش خطر آسیب در هنگام کار با این نوع شیشه می شود. به دلیل استحکام و ایمنی عالی آن، شیشه سکوریت به طور گسترده در بسیاری از صنایع استفاده می شود.

برخی از رایج ترین کاربردها شامل اجزای معماری، پنجره های خودرو، سینی های یخچال، صفحه نمایش تلفن های همراه، درب های دوش، ظروف پخت و پز و غیره است.

در مقایسه با شیشه های معمولی، شیشه سکوریت هم از نظر فیزیکی و هم از نظر حرارتی قوی تر است. همانطور که قبلا ذکر شد، شیشه سکوریت برای ایجاد تنش داخلی و همچنین خارجی در مواد خود تحت درمان قرار می گیرد.

حداقل تنش فشاری هر شیشه سکوریت شده باید 69 مگا پاسکال یا 10000 psi باشد. همچنین شیشه سکوریت تنها زمانی که تنش فشاری سطحی آن بیش از 100 مگا پاسکال یا 15000 psi باشد، یک شیشه ایمنی محسوب می شود.

در نتیجه افزایش تنش سطحی، شیشه سکوریت شده به قطعات دایره ای کوچک تبدیل می شود. این نوع شیشه به دلیل این خاصیت به طور گسترده برای کاربردهای ضد انفجار و فشار بالا استفاده می شود.

شیشه سکوریت برای هر کاربرد که نیاز به ایمنی، استحکام و مقاومت حرارتی دارد بسیار مناسب است. همچنین شیشه سکوریت در پروژه های ساختمانی و بسیاری از صنایع دیگر کاربرد فراوانی دارد.