روغن ارده کنجد اردکان را می توان برای ترمیم شکستگی استخوان ها استفاده کرد

همچنین ممکن است پیامدهای مثبتی برای مدیریت اضطراب و افسردگی، محافظت از سلامت نوزاد و کمک به بهبود فرآیند گوارش نشان دهد.

فواید قوی روغن ارده کنجد اردکان برای سلامتی ممکن است شامل توانایی آن در بهبود سلامت پوست و مو، کمک به رشد استخوان ها، حفظ سلامت دهان و دندان و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی باشد.

روغن کنجد یا روغن gingelly یک روغن خوراکی است که از دانه های کنجد به دست می آید. دانه های کنجد دانه های کوچک و قهوه ای مایل به زردی هستند که عمدتاً در آفریقا یافت می شوند.

اما در شبه قاره هند نیز به تعداد کمتری رشد می کنند. روغن کنجد طعم آجیلی و طعمی مشخصی دارد و ممکن است به دلیل خواص ضد التهابی آن، جایگزین سالم تری برای سایر روغن های گیاهی در نظر گرفته شود.

این روغن در سال های اخیر محبوبیت زیادی به دست آورده است زیرا استخراج آن نسبتاً ارزان است فلوتاسیون آب گرم ساده یا انواع تکنیک های پرس با این حال، بهتر است زمانی که دانه ها کاملاً رسیده باشند استخراج می شود.

به این معنی که پوسته های بیرونی می ترکند. چالش، پردازش دستی است که دانه های کنجد به آن نیاز دارند. همیشه تقاضا بیشتر از عرضه خواهد بود.

مقدار قابل توجهی از ویتامین ها مانند ویتامین E و ویتامین K، همانطور که توسط پایگاه داده ملی مواد مغذی USDA، ترکیبات آلی و سایر اجزای مفید موجود در روغن کنجد نشان داده شده است.

ممکن است چند دلیلی باشد که چرا آن را بسیار سالم می دانند. روغن کنجد ممکن است دارای طبق مطالعه منتشر شده در Pharmacognosy Reviews، به طور سنتی برای بهبود سلامت مو استفاده می شود.