خوردن نمک صورتی موجب دوپینک ورزشکار و اخراجش از فوتبال شد

نمک صورتی هیمالیا از نظر شیمیایی شبیه نمک خوراکی معمولی است که کلرید سدیم (NaCl) است. وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) می گوید که نمک معمولی غذا 581 میلی گرم سدیم در هر 1/4 قاشق چای خوری دارد.

این تفاوت به این دلیل است که نمک صورتی چگالی کمتری نسبت به نمک معمولی معمولی دارد – به دلیل آسیاب کردن درشت تر آن. در مقایسه با وزن، این دو در واقع از نظر محتوای سدیم معادل هستند.

نمک صورتی هیمالیا حاوی مواد معدنی و عناصر اضافی است که نمک سفره معمولی فاقد آن است. به عنوان مثال، نمک صورتی هیمالیا حاوی مقادیر کمی پتاسیم، کلسیم و منیزیم است که تمام مواد معدنی مورد نیاز بدن شما برای حفظ سلامتی است.

اکثر برندهای نمک صورتی هیمالیا روی اطلاعات تغذیه خود نشان می دهند که یک وعده نمک حاوی 0٪ از ارزش روزانه آن مواد مغذی است.

این کمی گمراه کننده است زیرا نمک حاوی مقدار کمی از هر سه است. اما از آنجا که یک وعده حاوی کمتر از 1٪ از هر یک از این مواد معدنی است، برچسب باید صفر باشد.

یک اونس نمک صورتی هیمالیا (حدود 4.6 قاشق چایخوری نمک) حاوی حدود 6 درصد از نیاز روزانه توصیه شده برای آهن است. با این حال، این مقدار نمک ناسالم است که فقط برای دریافت اندکی آهن مصرف می شود.

برخی از تولیدکنندگان ادعا می کنند که نمک صورتی هیمالیا دارای ده ها ماده معدنی کمیاب است، اما تحقیقات مستقل کمی برای تایید این موضوع وجود دارد.

توجه به این نکته مهم است که نمک صورتی هیمالیا مانند بسیاری از نمک های خوراکی دیگر ید معدنی به آن اضافه نمی کند. اکثر آمریکایی ها ید کافی در رژیم غذایی خود دریافت می کنند، اما برخی از گروه ها در معرض خطر کمبود ید هستند، از جمله: