خواص سیر برای مردان فشار خون

سیر، گیاهی ارزشمند است که از دیرینه برای درمان انواع بیماری ها از آن استفاده کرده اند. آلیسین موجود در سیر خاصیت ضد باکتریایی داشته و مصرف آن ایمنی بدن را بالا می برد و بدن را پاک‌سازی می کند. منبع بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی سیر است که می توان این گیاه را به چندین صورت مختلف استفاده نمود.

بیشتر بخوانید: قیمت عمده سیر صادراتی

زمان باستان در اکثر نقاط دنیا از سیر جهت درمان عملکرد جنسی مردان استفاده می شد. همچنین بعد ها پس از تحقیقات نخبگان بر روی این گیاه، مشخص شد که سیر توان جنسی مردان را افزایش می دهد. از آن جهت که سیر گردش خون را بهبود می بخشد، میل و فعالیت جنسی مردان نیز افزایش می یابد. از خواص سیر می توان کنترل کردن فشار خون را نام برد که با استفاده از این گیاه در غذای روزانه، رفع این بیماری میسر می گردد.

خواص سیر برای مردان فشار خون

خواص سیر ترشی

خواص سیر ترشی در میان انواع ترشی ها، سیر ترشی گونه ای سالم با خواص درمانی بسیار است. سیر ترشی جا افتاده به رنگ قهوه ای است و بافتی نرم و لذیذ دارد. سیر ترشی هایی که به روش سنتی تهیه می شوند صد البته بهتر از ترشی های صنعتی هستند و در درمان بیماری هایی چون فشار خون و ناراحتی قلبی بسیار موثر واقع می گردد، اما این در صورتی است که در مصرف این ترشی زیاده روی نشود. سیر ترشی هایی که در کارخانه ها تولید می شوند در سرکه جوشیده و با افزودن موادی خیلی سریع به رنگ قهوه ای در می آیند در صورتی که سیر ترشی های سنتی با گذشت چندین ماه به این رنگ در می آیند.

سرکه و نمک دو عاملی هستند که هنگام افزودن به ترشی ها، به مرور خاصیت ماده اصلی ترشی از بین می رود اما این ویژگی درمورد سیر ترشی ده ساله اتفاق نمی افتد و سیر خاصیت خود را نگه خواهد داشت. سیر ترشی منبع ویتامینc و پتاسیم و فسفر است و افرادی که دچار کم خونی هستند از خوردن این ترشی لذیذ غفلت نکنند. بیماری های روده و مشکلات هضم غذا با مصرف سیر ترشی حذف می شود، زیرا ویتامینB در بهبود عملکرد این عوامل کمک خواهد کرد که این عنصر در سیر ترشی موجود است. از خواص فسفری که در سیر ترشی وجود دارد افزایش توانایی ذهنی و هوش را می توان ذکر کرد.

سیر فشار خون را بالا میبرد

سیر فشار خون را بالا میبرد از آنجایی که فشار خون زمینه ساز بسیاری از بیماری های خطرناک است، بهتر است با مصرف برخی مواد غذایی از پیش آمد آن جلوگیری کرد. یکی از این مواد غذایی سیر است که از دیر زمانی مردم برای کنترل فشار خون به مصرف این گیاه پرداخته اند. سیر با عناصر موجود در خود نیتریک اکسید را تولید می کند که این عامل سبب گشاد شدن عروق خونی و رفع انسداد رگ های خونی می شود و فشار خون را کنترل می نماید و از وقوع سکته قلبی نیز پیشگیری می نماید.

طی آزمایشاتی که صورت گرفته ذکر شده است که سیر به میزان زیادی می تواند فشار خون را در حالت نرمال قرار دهد. به علاوه کسانی که مبتلا به فشار خون هستند می توانند با مصرف عصاره سیر به درمان این بیماری بپردازند. استفاده از سیر به تنهایی و در حد نرمال ضرری برای افراد نخواهد داشت اما ممکن است خوردن آن با بعضی مواد غذایی سازگار نباشد و سبب اسهال و سوزش معده شود. بانوان باردار و مادرانی که به فرزند خود شیر می دهند، هرگز نباید از سیر و ترشی آن استفاده کنند. از مصرف سیر با برخی دارو هایی چون آسپرین در فاصله زمانی کم بپرهیزید زیرا سبب خونریزی می شود.

سیر درمان زگیل تناسلی

سیر درمان زگیل تناسلیسیر تازه پاک شده درمان گر طبیعی و بدون ضرر زگیل تناسلی بانوان است. از آنجایی که سیر خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد از مسری بودن چنین بیماری هایی می کاهد. بانوانی که قصد درمان زگیل با استفاده از روش های سنتی را دارند، می توانند در این امر سیر را بکار گیرند. زگیل تناسلی عواقب بسیار جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت و به مرور سبب عفونت های بیشتر رحمی می گردد. عامل اصلی زگیل ها و عفونت های اندام تناسلی افراد اعم از زن و مرد، ویروس پاپیلومای است که از طریق روابط جنسی منتقل می شود و تا کنون درمان قطعی و مطمئنی برای آن ایجاد نشده است. این ویروس در بین ویروس های خطرناک و از عوامل اصلی ایجاد زگیل در پوست انسان است و بسیار شایع و خطرناک اعلام گردیده شده است.

موسسه ملی بهداشت سرطان و عفونت اندام های تناسلی را با آمار زیاد برآورد کرده است و ویروس پایلومای را علت اصلی ایجاد سرطان رحم دانسته اند. این بیماری در کشور کانادا بسیار زیاد بوده و طبق آمار هرساله جان ۴۰۰۰ زن آمریکایی توسط این بیماری گرفته می شود. زگیل از آنجایی که ظاهر بسیار ناخوشایندی را به پوست افراد می دهد، سبب تورم و التهاب بیشتر و سوزش می شود. دارو ها و واکسن های بسیاری برای درمان این بیماری وجود دارد که البته بیشتر افراد شیوه راحت تر و طبیعتی تر استفاده از سیر را ترجیح می دهند.

سیر از هزاران سال پیش در سرزمین یونان به عنوان دارویی قوی جهت پاک سازی بدن انسان و تصفیه کننده خون استفاده می شده است. آلیکین موجود در سیر خاصیت ضد باکتریایی داشته و توانایی از بین بردن تمام آلودگی ها و ویروس ها را از بدن انسان دارد. از آنجایی که سیر یک داروی گیاهی و طبیعی است، همانند دیگر دارو های شیمیایی عوارضی در پی ندارد و باکتری های مفید روده را از بین نخواهد برد.

سیر برای مو

سیر برای مو ریزش مو از جمله مسئله هایی است که افراد امروزه بسیار به آن دچار اند و منشاء متفاوتی دارد. افراد در جهت رفع این مشکل معمولا تمایل دارند به کلینیک های زیبایی رفته و یا از شامپو ها و دارو های شیمیایی استفاده کنند در صورتی که راحت ترین چاره کار درست مقابل آن ها قرار دارد. سیر که یکی از مفید ترین گیاهان شمرده می شود درمان گر انواع مختلف امراض بوده و از زمان های دور از آن جهت رشد بیشتر مو استفاده می کردند. هنگام حفظ نکاتی که به رشد بیشتر موها کمک می کند استفاده از دارو های گیاهی نیز می تواند اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

علاوه بر این که سیر می تواند به رشد مجدد موها کمک کند روغن آن نیز می تواند این خاصیت را داشته باشد. افرادی که ریزش موی شدید دارند و یا دچار شوره سر و وزی مو هستند توصیه می گردد در هنگام استحمام از روغن سیر قبل از شامپو زدن استفاده کنند و این روند را تا دو ماه ادامه دهند. سولفور و سلنیوم موجود در سیر دو عامل مهم و تاثیر گذار در جهت نمو و رشد موی هستند و سبب استحکام ساقه مو می شوند. سیر با داشتن ویتامین و مواد معدنی بسیار پوست سر را تقویت بخشیده و سبب رفع خشکی آن می گردد.

روغن سیر علاوه بر استفاده آن به صورت خالص، می توان آن را در ترکیب با مواد دیگر نیز بکار برد. به عنوان مثال ترکیب روغن نارگیل و روغن سیر یک ترکیب معجزه آسا برای مو هستند و از آنجایی که هر دو غذای مو محسوب می شوند ترکیب کردن آن ها قدرت اثر بخشی را افزایش می دهد. روغن سیر همان عصاره و آب سیر است که شما به راحتی می توانید با جدا کردن پوست سیر و له کردن حبه ها، آب سیر را به دست آورید. پس از آن برای ترکیب با روغن نارگیل آن ها را به صورت مساوی در هم حل کنید. سپس مواد به دست آمده را قبل از حمام روی سر به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. سعی کنید فاصله استفاده از شامپو پس از استفاده از این مواد را کمی بیشتر کنید تا اثر و خواص مواد از بین نرود.

سیر برای درمان خار پاشنه

سیر برای درمان خار پاشنه خار پاشنه از جمله مشکل هایی است که بیشتر افراد ممکن است در هر سنی به آن دچار شوند. استخوان پاشنه و انگشتان پا به وسیله یک نوار منعطف به یکدیگر وصل شده اند که هر گاه این نوار قابلیت ارتجاعی خود را از دست دهد، خار پاشنه ایجاد می شود. میان این نوار یک برجستگی استخوانی ایجاد شده که نشانه خار پاشنه است. خار پاشنه در نتیجه اضافه وزن و کفش های غیر استاندارد با کفی نامطلوب ایجاد می شود. گفته شده که احتمال دچار شدن به خارپاشنه در افرادی که دارای کف پای صاف هستن بیش از سایر افراد است. همچنین زنان و افرادی که ورزش های دومیدانی انجام می دهند، بیشتر در معرض این خطر قرار دارند.

ممکن است هنگامی که صبح بخواهید راه بروید، ناخودآگاه دردی را در قسمت پاشنه‌ی پای خود احساس کنید که همان علائم خار پاشنه است. از دیگر علائم خار پاشنه این است که افراد احساس می کنند که در قسمتی از پاشنه پای آن ها سفت و برآمده شده است و در هنگام راه رفتن درد می گیرد. در هنگام دچار شدن به چنین مشکلی، افراد سعی کنند با عمل های ورزشی و استفاده از داروی های ضد التهابی به رفع این مسئله بپردازند. بهتر است فرآیند درمان در روزهای اولیه و هرچه سریع تر انجام گیرد، زیرا بعد ها بهبودی و راه رفتن مشکل ساز می شود.

سیر برای سفتی کمر

سیر برای سفتی کمر گیاه خوش عطر سیر دارویی ارزشمند برای بهبود تمام سیستم و اجزای بدن انسان است. سیر از خانواده پیاز ها است و منطقه بومی کشت آن آسیای میانه است. سیر به عنوان چاشنی غذا، بیش از چندین هزار سال است که در پخت غذا بکار گرفته می شود و به علاوه از آن به عنوان تولید انواع داروها در صنعت امروزی استفاده می کنند. مصرف روزانه سیر می تواند تا حد بسیاری سبب تقویت بدن شود و از دچار شدن به سرماخوردگی جلوگیری به عمل آورد. سیر نیز دارای چربی اشباع شده است و میزان کالری کمی دارد. ید به میزان بسیار زیادی در سیر وجود دارد که سبب جلوگیری بیماری هایی تیروئیدی می گردد و به افرادی که به این بیماری مبتلا هستند توصیه می شود سیر را به طور حتم در برنامه غذایی خود قرار دهند.

سلامت استخوان های بدن نیز با مصرف سیر تضمین می شود. آقایان که بیشتر به کمر درد و یا بیماری های زود انزالی دچار می شوند، خوردن حتی یک حبه سیر در طی روز مشکل آن ها را در کوتاه مدت حل خواهد کرد. سفتی کمر و افزایش قوای جنسی از جمله مزیت های مصرف سیر است که می توان آن را هم به صورت خام و هم در غذا استفاده نمود و نتیجه آن را مشاهده کرد. اگر تمایل به مصرف خام سیر ندارید می توانید عصاره آن را همراه با مکمل های دیگر استفاده کنید و یا آن را له کرده و در روغن نارگیل یا زیتون تفت دهید که در این صورت مزه تندی سیر گرفته شده و رایحه و مزه ای دلنشین پدید می آید.

سیر صادراتی همدان

سیر صادراتی همدان سیر همدان، یکی از مرغوب ترین محصولات این منطقه است و محبوب ترین سیر داخلی محسوب می شود و هر ساله چندین هزار تن سیر خشک شده از سوی مراکز همدان به سایر کشور ها صادر می گردد. پس از همدان شهر های اردبیل، لرستان، آذربایجان شرقی و گیلان بیشترین تولید کننده سیر کشور هستند. ایران نیز بهترین شرایط محیطی و آب و هوای مناسب با این گیاه را دارد، به همین خاطر کشور ما پس از چین، هند و کره جنوبی که بزرگ ترین تولیدکنندگان سیر در جهان هستند، به عنوان برترین و بهترین تولید کننده قرار گرفته است و موفقیت خوبی را در این زمینه تا کنون رقم زده است.

امروزه به علت تحریم کشور ایران و وجود محدودیت ها در امر صادرات، فروش سیر ایرانی و صادرات آن به کشور های همسایه و خاورمیانه صورت می گیرد. سیر صادراتی در بیشتر نقاط کشور ما کشت می شود اما نوع هر کدام با یک دیگر متفاوت بوده و زمان برداشت آن ها نیز تفاوت دارد. به عنوانی سیری که در همدان در خرداد ماه برداشت می شود، در آذربایجان یک ماه زودتر برداشت آن صورت می گیرد.

سیر ایرانی در بازار جهانی از لحاظ کیفیت خود را ثابت کرده و کشور های بزرگی چون روسیه جز متقاضیان این محصول هستند و هرساله چندین تن بار سیر به کشور های روسیه، عراق، کویت و دیگر کشور های همسایه منتقل می شود. ایران دو نوع سیر قرمز و سفید را تولید می کند که هر دو در زمره صادرات قرار دارند و عمدتا صادرات آن ها به کشور های حاشیه خلیج فارس انجام می شود. بسته به شرایط اب و هوایی هر منطقه و میزان کیفیت سیر ها، قیمت متفاوتی برای آن ها در نظر گرفته شده است.