جلیقه ضد گلوله ای که در جنگ جهانی دوم ناپدید شد

در طول جنگ جهانی دوم، ژاکت های پوسته پوسته با استفاده از الیاف نایلون بالستیک برای محافظت در برابر قطعات مهمات اختراع شد.

اینها حجیم و به طور کلی بی اثر بودند، اما به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفتند زیرا احساس امنیت بهتری را برای سربازان ایجاد می کردند.در دهه 1960 بود که الیاف جدیدی کشف شد که ضد گلوله را ممکن کرد.

و با ساخت این محصول ارتش پول بسیار زیادی را جهت خرید جلیقه ضد گلوله پرداخت کرد. پارچه بالستیک DuPont’s Kevlar در اوایل دهه 1970 اختراع شد تا در لاستیک ها استفاده شود.

استحکام آن، علاوه بر لایه‌های پارچه اضافه شده، برای اطمینان از ضد آب بودن و استحکام بیشتر پارچه کولار، پارچه ضد گلوله را به تصویر می‌آورد.

کولار اساساً نوعی پلاستیک با استحکام کششی بسیار بالا [3] است که به دلیل مولکول‌های موازی محکم بسته شده است که پارچه را ضد گلوله می‌کند.

پارچه کولار خاصیت جذب و توزیع انرژی در تماس با آن را نشان می دهد. بنابراین کولار می تواند به طور موثر گلوله را از بدن پوشنده محافظت کند، بگیرد و از نفوذ آن جلوگیری کند.

این صنعت با توسعه روزافزون در سراسر جهان، در برنامه های نوسازی سرباز هدایت می شود. بنابراین تعداد قابل توجهی از کشورها برای نیروهای مسلح خود جلیقه های ضد گلوله تهیه می کنند.

این صنعت هنوز در حال آزمایش بر روی بهبود مواد مورد استفاده در لباس های ضد گلوله است تا عملکرد زره را برای محافظت از پوشنده در برابر حملات تیغه همراه با سلاح گرم بررسی کند.

علاوه بر این تمرکز فزاینده بر جنگ‌ها، الزامات لباس‌های ضد گلوله را در سطح جهان افزایش می‌دهد.

برخی از نام‌های تجاری اصلی که در این صنعت کار می‌کنند عبارتند از: لباس‌های طراح ضد گلوله Miguel Cabellero، Balde Runner، Garrison Bespoke، Aspetto است.

طبق گزارش تحقیقات بازار، تنها در ایالات متحده، صنعت تولید زره ضد گلوله می تواند سالانه 465 میلیون دلار ارزش داشته باشد.

تا سال 2024، طبق تحقیقات سال 2016 Grandview، بازار جهانی لباس ضد گلوله حدود 5.7 میلیارد دلار ارزش دارد. لباس های ضد گلوله با استفاده از الیاف یا رشته هایی ساخته می شوند که هم سبک و هم قوی هستند.

پرکاربردترین گزینه است که در آن یک نخ جامد از یک مخلوط شیمیایی مایع چرخیده می شود. یکی دیگر از گزینه های مواد خام در لباس های ضد گلوله است که با فرآیند چرخش ژل از پایه پلی اتیلن ساخته می شود و استحکام و نرمی باورنکردنی را برای مواد ایجاد می کند.