با سنگ نمای ساختمان تبریز می توان قابلمه سنگی درست کرد

سنگهای طبقه بندی شده آنهایی هستند که دارای لایه های مجزایی هستند که می توانند از هم جدا شوند. صفحه ای که در امتداد آن می توان جداسازی لایه ها را انجام داد “صفحه برش” نامیده می شود. سنگ آهک، تخته سنگ و ماسه سنگ نمونه هایی هستند.

در مورد سنگ نمای ساختمان تبریز سیلیسی، سیلیس جزء اصلی تشکیل دهنده است. سیلیس در حالت آزاد “شن” و در حالت ترکیبی “سیلیکات” نامیده می شود.

سنگ های حاوی سیلیس به صورت آزاد سخت تر هستند. در حالی که آنهایی که سیلیس در ترکیب دارند احتمالاً متلاشی می شوند. به عنوان مثال می توان به ماسه سنگ، کوارتزیت و غیره اشاره کرد.

در سنگ‌های آرژیل، خاک رس یا آلومینا جزء اصلی هستند. تخته سنگ، لاتریت، کائولن و غیره از این دسته هستند.

سنگهای آهکی دارای کربنات کلسیم یا آهک به عنوان ماده اصلی تشکیل دهنده خود هستند. این سنگها به آسانی توسط اسید هیدروکلریک رقیق نیز بر روی آنها اثر می گذارد.

سنگ آهک و سنگ مرمر نمونه های مهم آن هستند. کوارتز سیلیس خالص یا تقریباً خالص است و یک کانی سخت و شیشه ای است. در گرانیت به صورت توده های خاکستری، سفید یا بی رنگ که گاهی کریستالی هستند، وجود دارد.

تحت تأثیر آب و هوا نیست. کوارتز دارای سختی 7 و وزن مخصوص 2.66 است. به دلیل وجود مقادیر کمی از اکسیدهای فلزی، شفافیت و رنگ های متفاوتی دارد.

فلسپار سیلیکات آلومینا با مواد قلیایی مانند پتاسیم، سدیم و کلسیم است. در گرانیت سالم، به شکل بلورهای روشن خاکستری یا قهوه ای متمایل به قرمز، در نمونه بد گرانیت، فلسپار از نظر ظاهری زمینی است.

سختی فلسپارها 6 و وزن مخصوص از 2.5 تا 2.7 متغیر است. اگر سنگ حاوی مقادیر زیادی فلسپار مخلوط با سایر مواد معدنی نرمتر باشد، به راحتی با پوسیدگی مواجه می شود.

حاوی سیلیکات آلومینیوم با پتاسیم است. رنگ آن خاکستری تیره، مشکی یا قهوه ای است. بسیار نرم است و به راحتی تحت تأثیر جو و مواد شیمیایی قرار می گیرد.