از مویز آفتابی می توان برای تهیه سوخت استفاده کرد

کشمش و مویز آفتابی در هر وعده 1/2 فنجان حدود 45 میلی گرم کلسیم دارد. این به حدود 4 درصد از نیازهای روزانه شما تبدیل می شود. کلسیم برای استخوان ها و دندان های سالم و قوی ضروری است.

اگر شما یک زن یائسه هستید، کشمش یک میان وعده عالی برای شماست، زیرا کلسیم به جلوگیری از پیشرفت پوکی استخوان کمک می کند، اختلالی که با از دست دادن استخوان مشخص می شود و معمولاً با افزایش سن رخ می دهد.

برای اضافه کردن به آن، کشمش حاوی مقدار زیادی عنصر کمیاب بور است. بور با ویتامین D و کلسیم کار می کند تا استخوان ها و مفاصل شما را سالم نگه دارد. همچنین در درمان پوکی استخوان نقش دارد.

کشمش منبع استثنایی از مواد شیمیایی طبیعی به نام فیتونوترینت ها مانند فنل ها و پلی فنول ها است. این نوع مواد مغذی آنتی اکسیدان در نظر گرفته می شوند.

آنتی اکسیدان ها به حذف رادیکال های آزاد از خون شما کمک می کنند و ممکن است از آسیب به سلول ها و DNA جلوگیری کنند. این می تواند منجر به بیماری هایی مانند سرطان، بیماری قلبی و سکته شود.

یک مطالعه در سال 2009 اشاره کرد که کشمش حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که می تواند دندان ها و لثه های سالم را تقویت کند.

فیتوکمیکال‌های موجود در کشمش، از جمله اسید اولئانولیک، اسید لینولئیک و اسید لینولنیک، با باکتری‌های موجود در دهان که منجر به ایجاد حفره می‌شوند، مبارزه می‌کنند.

کشمش حاوی قند کافی برای افزایش انرژی است و یک مکمل عالی برای رژیم غذایی سالم برای اکثر افراد است. اگر دندان شیرین دارید، کشمش را جایگزین تنقلات ناسالم و شیرین کنید.

البته، مانند هر میوه خشک دیگری، خوردن بیش از حد ممکن است به دلیل محتوای قند و کالری بالا، ناسالم باشد. در حالی که نباید از گنجاندن کشمش در رژیم غذایی خود هراس داشته باشید، مطمئن شوید که آن را در یک زمان انگشت شمار نگه دارید.