ارسال سس فلفل خانگی به خارج از جو زمین موجب سقوط شاتل فضایی شد

سس تند این روزها کاملاً در همه جا یافت می شود. از جشنواره‌های سس تند گرفته تا برنامه‌های تلویزیونی گرفته تا داشتن «سس تند در کیف‌تان»از وضعیت چاشنی صرف پیشی گرفته و به یک ژانر جذاب تبدیل شده است.

اما چرا سس تند اینقدر محبوب است و چگونه به اینجا رسیدیم؟ تاریخچه سس فلفل خانگی جذاب است و دهه‌ها، قاره‌ها و فرهنگ‌ها را در بر می‌گیرد و این فقط سطح را خراش می‌دهد.

چه کسی سس تند را اختراع کرده است؟ جای تعجب نیست که تاریخچه سس تند به تنها جایی که فلفل به طور طبیعی در آن وجود دارد، یعنی آمریکای مرکزی بازمی گردد.

به طور خاص آزتک ها اعتقاد بر این است که فلفل قرمز یکی از اولین گیاهانی است که توسط انسان ها کشت شده است و باستان شناسان شواهدی مبنی بر استفاده از آن توسط آزتک ها در 7000 سال قبل از میلاد یافته اند.

اولین سس تند در جهان، به احتمال زیاد، شامل فلفل های آسیاب شده مخلوط با آب و گیاهان بود. آزتک ها از آن برای بهبود طعم غذای خود، برای اهداف دارویی، پرداخت مالیات، ادای خراج و حتی به عنوان یک سلاح یا مجازات استفاده می کردند.

بنابراین، اگر فکر کرده اید که آیا سس تند کسی را کشته است، ممکن است پاسخ مثبت باشد.چند سال به جلو حرکت کنید و کلمب سفر بدنام خود را برای یافتن هند آغاز می کند.

طبق درخواست پادشاه و ملکه اسپانیا، او وظیفه یافتن فلفل (نوع سیاه و آسیاب شده بومی هند) را داشت. با این حال، همانطور که همه ما می دانیم، کلمب در هند لنگر انداخت و پس از ورود به آمریکا، با یک میوه تند تند که فلفل نام داشت آشنا شد.